EG Group rolt Go Fresh Bakery foodconcept in tankshops verder uit | Out of Home Shops

EG Group rolt Go Fresh Bakery foodconcept in tankshops verder uit

OIRSCHOT - EG Group opende deze week het vernieuwde en verbeterde foodconcept GO Fresh Bakery, in combinatie met een Spar shop op Esso locatie Kriekampen langs de A58. Dit is een van de shops in een lange reeks die dit jaar wordt verbouwd en in vernieuwde stijl haar deuren opent. “Alle onze locaties moeten een premium uitstraling krijgen. Dat betekent veel veranderingen door voeren en veel investeren in korte tijd.”

Aan het woord is Luuk Valk, manager Retail Netherlands bij EG Group. “Deze vernieuwde shop en bakery staat niet op zichzelf. Zes jaar geleden zijn we begonnen met een Go Fresh variant bij een tankstation in Beesd. We wilden de klant centraal stellen door ze een mooie shop en bakery te bieden met verse broodjes, schone toiletten en een fijne plaats om uit te rusten. Dat concept sloeg aan en inmiddels zijn we bezig met het uitrollen van de vernieuwde zogenoemde 2.0 variant.”

Verbreding
Het verschil tussen het eerste Go Fresh concept en de verbeterde versie zit hem, volgens Bas aan de Wiel, brand manager Bakery Concepts, vooral in de verbreding. “We onderscheiden ons nu met een bredere range voor alle categoriën, met een focus op vers en premium. Gasten die de shop binnenkomen, zien meteen wat wij te bieden hebben. We hebben de bakery voorzien van een nieuw fris uiterlijk en nieuw logo. Aan de muur hangen grote menuschermen waar het menu op wordt weergegeven. Dit gebeurt niet alleen met packshots maar ook met bewegende beelden.” Valk vult aan dat alle producten rondom de kassa gepositioneerd zijn. “Snacks, pastries, belegde broodjes, salades en vruchtensappen. Alles is een in oogopslag zichtbaar.”

Klanten kunnen zelf kiezen wat ze willen eten en hoeveel tijd ze daarvoor over hebben. Inge Visser, area sales manager Brands bij EG Group, vertelt dat klanten die haast hebben een broodje uit het grab and go-arrangement kunnen meenemen. “Dit zijn broodjes die wij vers belegd hebben en in de koelvitrine klaar liggen. Ideaal voor diegene die trek heeft maar niet zoveel tijd om rustig te gaan zitten.” Ook worden er broodjes en andere gerechten ter plekke klaar gemaakt. “Klanten kunnen kiezen uit diverse belegde broodjes die wij op aanvraag klaarmaken. Denk aan een broodje vitello tonnato of pulled salmon maar wij hebben ook verschillende tosti’s op ons menu staan zoals de pulled chicken, saté en bacon variant. Daarnaast zijn onze verse pizza’s eveneens erg lekker.” Visser heeft geholpen bij de ontwikkeling van de receptuur. Een van de broodjes waar ze erg trots op is, is de veggie bol met humus. “We gebruiken hiervoor een rijstbroodje. Deze is licht verteerbaar en glutenvrij.”

Concept
Visser vertelt dat de menukaart van Go Fresh 2.0 zich vooral richt op healthy producten. “De veggie humus bol die ik eerder noemde, is daar een goed voorbeeld van maar ook de saladeshakers die wij in ons assortiment hebben horen daarbij. We bieden een goede combi tussen healthy, fresh en made to order.” Wie wat anders wil dan gezonde broodjes of salades is bij Go Fresh 2.0 ook aan het goede adres. “Wie een frikandelbroodje of een broodje bal wil kan hier uiteraard ook terecht.” Visser is behalve bij de ontwikkeling van de receptuur ook nauw betrokken bij het uitrollen van het vernieuwde concept. Zij ondersteunt het personeel, geeft trainingen en springt waar nodig bij. “Als we een nieuwe locatie openen dan ben ik de eerste dagen aanwezig om te helpen en ondersteunen waar nodig. Alles om ervoor te zorgen dat het personeel weet wat ze moeten doen en dat alles op rolletjes loopt zodat ons concept goed uit de verf komt.”

Niet alleen de bakery is vernieuwd, ook de rest van de shops heeft een metamorfose ondergaan. Aan de Wiel: “We hebben gekozen voor een nieuwe inrichting met nieuw meubilair. De zitruime geeft een beetje een huiskamergevoel met lekker zittende stoelen, leuke tafeltjes en planten. Ook zijn er stopcontacten voor wie onder het genot van een broodje nog wat wil werken.” Onze partner Spar is verantwoordelijk voor de inrichting van de winkel. “Zij bepalen wat er in de schappen komt te liggen en ondersteunen ons ook met de levering van de producten voor de bakery. We zijn goed op elkaar ingespeeld en dat werkt erg prettig samen. De combinatie Go Fresh en Spar is voor ons een ideale mix.” Valk vertelt dat er binnenkort nog meer shops met vernieuwd Go Fresh 2.0 concept worden geopend. “Er zijn binnenkort nog diverse andere locaties aan de beurt. Dit jaar zijn er al 139 winkels verbouwd en na de zomer zullen we met een snelheid van drie openingen per week doorgaan.”

Bron: Out.of.Home Shops