MUIDEN – Oliemaatschappij Shell rolt de komende maanden het bakeryconcept Flow breder uit naar enkele tientallen stations. Dit is het gevolg van een succesvolle test van ruim een half jaar van het concept van convenienceketen Bakerstreet in twee snelwegstations van de marktleider.
Dit bevestigen bronnen aan Out.of.Home Shops. Kernwaarden van Flow zijn onder andere authenticiteit en openheid. Zo is gekozen voor verrijdbare, lage presentatiemeubelen met vers belegde broodjes, smoothies en salades. Ook is het koffieconcept ‘Puro’ ingebracht. De twee locaties waar Bakerstreet het concept Flow succesvol testte waren Shell De Hackelaar aan de rijksweg A1 bij Muiden en Shell Den Ruijgen Hoek aan de A4 bij Hoofddorp. De bestaande concepten in de stations, zoals de koffie in zelfbediening en de snackwand van Beckers, worden overigens naast het nieuwe bakeryconcept gevoerd.
Lekkerland
Een andere testlocatie was Shell De Andel aan de A12 bij Reeuwijk. Daar presenteerden Bakery Solution GmbH, Hack AG en Lekkerland gezamenlijk het concept ‘Break Time’. Break Time kenmerkt zich door een modern design en het productaanbod (belegde broodjes, warme snacks en koffie en thee) is in hoge mate gestandaardiseerd. In Duitsland zijn inmiddels al verschillende Shell-stations voorzien van Break Time, echter in Nederland vissen de partijen nu achter het net. De komende maanden wordt in enkele tientallen stations van Shell het foodconcept Flow geïntroduceerd. Zowel Shell als Henri Froeling van Bakerstreet willen niets kwijt over de ontwikkelingen.
Bron: Out.of.Home Shops