NIEUWVEEN - De inkoop van bedrijfscatering verloopt nog niet vlekkeloos. Te vaak nemen bedrijven niet goed de tijd om over de invulling van catering na te denken. Dat constateert Manfred Hoogveld, Managing Consultant van DPA Supply Chain.
Er spelen volgens Hoogveld diverse trends in cateringland, waaronder duurzaamheid, gezonheid en een grotere aandacht voor presentatie en sfeer. Te vaak, zo constateert Hoogveld, gebeurt het dat bedrijven niet goed de tijd nemen om over de invulling van de catering na te denken. Waardoor het binnen de contractperiode nodig is problemen op te lossen, die wellicht te voorkomen waren, zoals financiering, aanbod van artikelen (bijvoorbeeld biologische artikelen of niet?). Andere ‘do’s’ zijn het houden van een marktconsultatie en het nadenken over de vraag of je ook automaten van de cateraar wilt afnemen. Volgens Hoogveld is het afsluiten van een te lang of kort contract en het niet betrekken van de organisatie bij het wisselen van cateraar onverstandig.
Bron: DPA Supply Chain