ROTTERDAM - Shabu Shabu is bijzonder tevreden met haar bezorgservice. Daarom openen dit jaar nog meer to go’s die sushi tot aan de voordeur van de klant leveren. De opening van de Shabu Shabu-flagshipstore komt ondertussen dichtbij.
De vijf to go-restaurants die Shabu Shabu in 2014 en dit jaar opende presteren boven verwachting, zegt Winnie Pang, mede-eigenaresse van de formule. “Onze bekendheid heeft zeker meegeholpen bij de to go’s. We hebben weinig marketing nodig gehad om toch heel sterk te landen bij onze gasten.” Het sushibedrijf heeft de bezorgtak heel bewust gescheiden van de bestaande Shabu Shabu-restaurants. Pang: “Daar is het druk genoeg, het zou een extra zorg zijn.” Het aanbod in de aparte to go-locaties verschilt ook iets van de reguliere restaurants, zegt Pang. “Omdat we een all-you- can-eat-concept zijn, gaat het in de restaurants om de productie van grotere aantallen. Bij to go is er meer tijd om een exclusievere variatie te bieden, zoals gefrituurde tempura en gegrilde kip.” Dit jaar zullen er nog meer afhaalrestaurants geopend worden, zegt Pang. Naast de Shabu to go’s zal er ook nog een regulier restaurant bijkomen.
App
De bezorgtak doet het goed, maar zal ongetwijfeld met veel concurrerende sushirestaurants te maken hebben. Shabu Shabu wil het onderscheid maken met innovatieve technieken voor de klant, zegt Pang. “Wij waren een van de eerste partijen die de menukaart vervingen door een tablet. Daar willen we op verdergaan. We zijn bezig met een app waar klanten mee kunnen bestellen en betalen en in de toekomst misschien ook mee kunnen sparen of andere voordelen en nieuws mee kunnen ontvangen.”
Flagshipstore
De sushiformule is ondertussen druk bezig met de opening van haar flagshipstore in The Bank aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Het monumentale pand herbergt al restaurants en shops van Starbucks, Wagamama, Vapiano en Marqt, en krijgt er nog eens drie concepten bij. Naast een regulier Shabu Shabu-restaurant opent er een Shabu to go die wel danig anders is dan de andere bezorglocaties, benadrukt Pang. “We willen ook ter plekke eten bieden, voor mensen die een snelle hap willen doen.”
Kreeft
Het derde concept waar Shabu Shabu mee komt is een compleet nieuw type food, namelijk een hamburger- en kreeftbar. De oprichters van Shabu Shabu en Hummbar kwamen met elkaar in gesprek en concludeerden dat zij dezelfde doelgroep bedienen. Een doelgroep van jongeren die betaalbaar willen kunnen eten. Hummbar speelt in op de hamburgerrestauranttrend en voegt daar verse kreeft aan toe. “Bij hamburgers denkt men aan McDonald’s en Burger King, bij kreeft aan duur, onbetaalbaar zelfs. Wij brengen ze bij elkaar voor dezelfde prijs.”
Bron: Out.of.Home Shops