NIEUWVEEN - De twee populairste attractieparken van Nederland, de Efteling en Slagharen, hebben een goed jaar achter de rug. Voor beide parken heeft onder meer het aanpassen van de signing een duit in het zakje gedaan.
2011 was een goed jaar voor de Efteling met ruim 4,1 miljoen bezoekers. De horecabestedingen zijn gestegen, weet Bart de Boer, voorzitter Raad van Bestuur. “Dit komt voornamelijk door het grotere aanbod in het park met de komst van themarestaurant Raveleijn en de Swirl-counter en door de verbetering van enkele horecaconcepten. Daarnaast heeft ook de toename van duidelijke signing bij de horecalocaties een duit in het zakje gedaan.”
Na de Efteling volgt Slagharen op gepaste afstand als tweede populairste attractiepark met ruim 1,4 miljoen bezoekers. Nog fraaier is echter dat de gemiddelde bestedingen per gast in het afgelopen jaar met maar liefst 28 procent zijn toegenomen. “Om onze horecalocaties te optimaliseren is onder meer de signing aangepast, wordt gewerkt met combideals en heeft ons personeel grondige trainingen achter de rug. Dit heeft duidelijk z’n vruchten afgeworpen”, zegt Erik van Dijk, hospitality manager bij Slagharen. Ook voor 2012 verwachten beide attractieparken meer bezoekers en bestedingen.
Lees meer daarover in de Focus Leisure in de komende uitgave van vakblad Out.of.Home Shops die zaterdag verschijnt.
Foto: de nieuwe Polles Keuken in de Efteling
Bron: Out.of.Home Shops