Introductie Leon krijgt snel vervolg

SCHIPHOL - De introductie van de naturally fast food keten Leon uit Engeland met een eerste vestiging op Schiphol Plaza krijgt direct een vervolg. In het eerste kwartaal van 2017 opent partner HMSHost International een tweede vestiging op Schiphol achter de douane, in het compleet vernieuwde foodcourt in Lounge 1.

In juli startte de eerste Leon op Schiphol Plaza en draait binnen twee weken al tweeënhalf keer meer omzet dan hun voorganger op de locatie, Pronto Gelato. Reizigers en treinpassagiers weten de gezonde fastfoodketen snel te vinden en dat succes smaakt naar meer. Op maandag 25 juli openden oprichter van Leon, John Vincent en Walter Seib, ceo van HMSHost International de locatie officieel en kondigden gelijk een tweede vestiging aan.

Lounge 1
HMSHost gaat een paar miljoen euro investeren in een compleet vernieuwde foodcourt in Lounge 1 achter de douane, vertelt Walter Seib. Dit moet in het eerste kwartaal van 2017 gereed zijn en zal onder meer een tweede Leon huisvesten. “Leon is nu al een succes te noemen op Schiphol, dat geeft vertrouwen voor een tweede vestiging.”

Engeland
Leon werd twaalf jaar geleden opgericht door John Vincent en Henry Dimbleby en creëerde de categorie naturally fast food; betaalbaar voedsel dat goed smaakt en goed voor je is, zonder toevoegingen. Leon is de uitvinder van de ‘Superfood Salad’ en het menu is geïnspireerd op mediterrane ingrediënten en fast food classics. Drie jaar geleden haalde HMSHost het concept met op dat moment ruim 30 vestigingen op high traffic locaties, voornamelijk in Londen, naar luchthavens en runt nu zeven franchiselocaties voor Leon in Engeland: op King's Cross, Euston, Eurotunnel, Stansted, Heathrow (T2 en T3) en op East Midlands airport. Gebaseerd op het succes haalde HMSHost Leon naar Nederland.

Europa
Voor Leon is de vestiging op Schiphol de eerste op het vasteland en de eerste stap naar uitbreiding in Europa en de rest van de wereld. John Vincent is heel enthousiast en vertelt dat hij graag snel meer locaties in Nederland wil openen in de grote steden en high traffic locaties. “Dat heeft ons concept nodig vanwege de omloopsnelheid en aantallen. Ik hoorde net dat McDonalds in 1971 zijn eerste restaurant van Europa ook in Nederland opende, dus dat is veelbelovend. Maar alles stap voor stap, eerst de twee locaties op Schiphol goed neerzetten,” zegt Vincent.

Stations
Ook ziet Vincent Leon voor zich op treinstations in Nederland, net als HMSHost, die onder meer Burger King op NS-stations exploiteert. Maar volgens Seib is hier nog niks over te zeggen. “NS is nog bezig met hun strategie voor de invulling, als er kansen komen gaan we er zeker mee aan de slag”.

Lees in het komende nummer van Out.of.Home Shops meer over Leon en de introductie in Nederland en een interview met oprichter John Vincent.

Bron: Out.of.Home Shops

dsc03507-a900x525.jpg