AMSTERDAM - McDonald’s Nederland introduceert informatieve verpakkingen die voorzien zijn van QR-codes. Deze verpakkingen geven gasten nog sneller en gemakkelijker toegang tot informatie over voedingswaarden en allergenen.
Verder zijn de nieuwe verpakkingen voorzien van weetjes, zoals historische feiten over McDonald’s en haar producten. McDonald’s wil met de introductie van QR-codes op bekers en draagzakken onverminderd inzetten op transparante communicatie over producten en ingrediënten, aldus Jo Sempels, algemeen directeur McDonald’s Nederland: “Naast de placemat , de website en de McDonald’s App, is een verpakking een belangrijk middel om meer te vertellen over ons eten aan de drie miljoen gasten die we wekelijks in onze restaurants ontvangen. Met deze nieuwe Bags en Cups voorzien van QR-codes geven wij hier een eigentijdse invulling aan, door aan te sluiten op een wereldwijde roll out van nieuwe verpakkingen met toegang tot informatie over voedingswaarden”.
Verbetermogelijkheden
McDonald’s zegt verder continu op zoek te zijn naar verbetermogelijkheden. Door onder meer de verpakkingen steeds aantrekkelijker te maken wil het haar gasten attenderen op de informatie die het op de verpakkingen aanbieden. Voor de nieuwe small, medium, large en extra large Bags en de 0,25-, 0,40- en 0,50 liter Cups kiest McDonald’s daarom voor aansprekende thema’s als Family, Together, Love, Welcome en Enjoy. Om verspilling van bestaand verpakkingsmateriaal te voorkomen, worden de nieuwe verpakkingen geleidelijk door heel Nederland ingevoerd.
Bron: Out.of.Home Shops