BREDA – Via Snacking Growth Vision en andere investeringen heeft Mondelēz de waardering van partners weten te winnen. Hugo Pero, customer team leader Out-of-Home en Demi Koeleman, customer category & insights manager, leggen dit nader uit.
Fabrikant: Mondelēz
Categorie: Koek & Tussendoor
Criteria: Ondersteuning vanuit de fabrikant & Succes van producten en innovaties
Hoe voelt het om door jullie handelspartners uitgeroepen te worden tot winnaar van de Out.of.Home Awards?
Pero: “Het is fantastisch. Een geweldige erkenning en compliment aan het team. Waardering vanuit de handel maakt ons trots en geeft ons extra energie om het nog beter te doen.”
Wat maakt jullie volgens jullie partners een terechte winnaar van deze award?
Koeleman: “De kracht van Mondelēz is dat we altijd blijven investeren in onze merken middels sterke en onderscheidende campagnes en promoties. We werken met verschillende afdelingen nauw samen om onze merken relevant en top of mind te houden bij onze consumenten. Een voorbeeld van zo’n succesvolle activatie is de Milka-activatie met Snelle, waarin we gebruik hebben gemaakt van AI-technologie. Daarnaast proberen we ook in te springen op de behoeften van onze klanten, en is er ruimte om samen met hen op maat gemaakte acties en campagnes op te zetten.”
Waar draait het volgens jullie om in een succesvolle samenwerking met handelspartners?
Pero: “Transparantie, eerlijkheid en duidelijke afspraken. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn over onderwerpen. Maar we hebben wel hetzelfde doel; hoe kunnen we de categorie verder laten groeien en elkaar helpen om elkaars doelstellingen te realiseren? In een tijd dat alles meer en meer verhardt, is het nog belangrijker om goed naar elkaar te blijven luisteren en de samenwerking op te zoeken. Elkaar helpen met de vele uitdagingen die er momenteel zijn.”
Wat doen jullie om de categorie samen met partners toekomstbestendig te maken?
Koeleman: “We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan de Snacking Growth Vision. Deze dient als basis voor categoriegroei en proberen we in alle kanalen door te voeren. We hebben toegang tot vele (inter)nationale databases, insights en onderzoek. Middels inzichten en kennis van de lokale behoeften, vertalen we deze in advies op maat voor onze partners.”
Hoe weten jullie een sterke relatie met het out-of-homekanaal op te bouwen en te behouden?
Pero: “We zijn een groot internationaal bedrijf met vele merken en producten. Deze zijn gelukkig complementair aan elkaar. Vanuit deze mogelijkheden kunnen we ook inzoomen op specifieke behoeften in het out-of-homekanaal. Denk hierbij aan producten die gebruikt worden in (na)gerechten, zoals Lu Bastogne of Oreo Crumbs. Maar we voorzien ook in kleine verpakte chocolaatjes voor bij de koffie ( coffee side offer ), zoals Côte d’Or Mignonnettes en Milka Naps.”
Welke trends of verschuivingen vallen jullie op in het out-of-homekanaal?
Pero: “Retailmedia doen ook in out-of-home hun intrede. Er zal in de toekomst meer ingezet worden op direct contact tussen merken en de consument. Dat kan middels retailmedia tot aan apps en andere online mogelijkheden. Digital en data zullen belangrijker worden, hier gaan we graag met onze klanten over in gesprek. Als organisatie zijn we daar klaar voor.”
Waar ligt jullie focus in 2025 als het gaat om samenwerking en ondersteuning?
Pero: “Wij borduren voort op onze succesvolle strategie. Vanuit de Snacking Growth Vision samen met onze klanten kijken hoe we deze kunnen implementeren. Hierbij blijven we investeren in onze merken middels sterke campagnes en activaties.”
Welk moment of welke prestatie sprong er voor jullie uit in het afgelopen jaar?
Koeleman: “Veel van onze merken zijn zeer veelzijdig en op verschillende manieren te gebruiken, zoals Oreo. Een ontzettend mooie intro van dit merk is toch wel de Oreo Iced Frappe. Maar ook de ijskoffie met Oreo bij een grote marktleider in leisure. Dit zijn echt twee samenwerkingen die een grote exposure hebben en veel mensen bereiken. Daar zijn we enorm trots op!”