NIEUWVEEN - Take away producten en gerechten worden steeds belangrijker voor cateringklanten. Cateraars kunnen daarop inspelen met verpakkingen en vending gericht op to go.
Dat zeggen facilitair expert Kees de Wild van Het Nieuwe Bedrijf en Gert van Duinen, algemeen directeur van ZNP Verpakkingen in de nieuwste editie van Out.of.Home Shops. Van Duinen: “De tijd waarop vrouwen een uur in de keuken stonden voor een bord met vers gesneden groenten, aardappelen en suddervlees is echt voorbij. Take away wordt steeds belangrijker. Cateraars zullen daarbij steeds meer de functie van supermarkten overnemen, die kwalitatief toch minder goede kant-en-klaar maaltijden leveren.”
Automaten
Ook het nieuwe werken vraagt om aanpassingen van de cateraar, vindt De Wild. “We zijn van drie maaltijden per dag naar vijf of zes eetmomenten gegaan. Het is niet meer voldoende om enkele tussen 12.00 en 14.00 uur lunch aan te bieden.” Maar tegelijkertijd liggen personeelskosten te hoog om de hele dag te draaien, weet De Wild. Eén van de oplossingen hiervoor is vending. “Zo kunnen medewerkers snel iets uit de automaat meepikken voor onderweg.” Volgens De Wild hoeft het niet te blijven bij gevulde koeken en candybars.
Lees meer over de ontwikkelingen van catering in de nieuwste editie van Out.of.Home Shops. Vraag hier een editie of abonnement aan.
Bron: Out.of.Home Shops