Horeca

Yoghurt Barn verkrijgt B Corp certificering

UTRECHT - Yoghurt Barn heeft als eerste horecaonderneming in de Benelux een B Corp certificering verkregen. Vorig jaar maakte het bedrijf al bekend als eerste horeca onderneming klimaatpositief te opereren.

Cas Smit |

B Corp bedrijven voldoen aan de hoogste standaarden op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid en transparantie. Er wordt tijdens een streng assessment niet alleen gekeken naar het product of de service van een onderneming, maar ook naar de impact van het bedrijf op werknemers, klanten, leveranciers, de samenleving en het milieu. Yoghurt Barn richt zich op een positieve impact op mens, dier en onze aarde. Aan de hand van deze drie duurzame pijlers worden alle keuzes binnen de organisatie gemaakt. Wouter Staal, oprichter en eigenaar: “We willen met biologische en plantaardige zuivel laten zien dat gezond en lekker eten goed samen kan gaan met verantwoord eten.”

Toekomst
Hoewel de certificering een mijlpaal is voor Yoghurt Barn blijft het bedrijf kijken naar mogelijke maatregelen om de CO2-uitstoot te reduceren en wil het plantaardig en verantwoord eten de standaard maken. De organisatie hoopt hiermee een voorbeeld te zijn voor andere bedrijven.

Hubertine Roessingh, executive director B Lab Benelux: “Een horeca concept als Yoghurt Barn dat haar gasten weet te inspireren en aan te moedigen om duurzamer te leven, is een welkome aanvulling op de B Corp community. Een goed voorbeeld dat ook de horeca duurzame ambities kan nastreven en vormgeven. We hopen dat zij andere food¬service operators weten te inspireren en er meer zullen volgen.”

Bron: Out.of.Home Shops

8-92e923c13471752bf803ebea885594c9.jpg