D-Drinks wint De Classique: ‘De grote kracht is het product zelf’

DEN BOSCH - D-drinks heeft De Classique gewonnen voor Active O2 in de categorie Sport & Energydrinks. Dat ziet co-founder Jurgen Frodyma als ‘zeer waardevol’ voor het bedrijf.

Product: Active O2
Fabrikant: D-drinks

Frodyma: “Wij lanceren een productrange met het doel om op lange termijn een belangrijke speler binnen de categorie te worden en waarde toe te voegen. Als uiteindelijk onze klanten binnen het kanaal deze waarde herkennen en onderschrijven door middel van toekenning van een prijs, dan is dit voor ons zeer waardevol. Het is tevens een bevestiging van het feit dat we het juiste product hebben gelanceerd en daarmee dus ook de categorie vooruithelpen.”

Als verklaring voor het succes van Active O2 geeft Frodyma de combinatie van de kwaliteit van het product, het onderscheidend vermogen binnen de categorie en ook de ondersteuning die D-drinks het merk biedt. “Los daarvan is er een trend binnen de categorie naar kwalitatievere producten die lager in calorieën en suikers zijn. Daar speelt Active O2 een belangrijke rol in. Vanuit onze kant ondersteunen wij het merk niet alleen bij onze klanten, maar ook landelijk met grote campagnes waaronder op tv, sportsponsoring op lokaal en nationaal niveau en samenwerking met de juiste evenementen.”

Juiste kanaalstrategie
Die goede ondersteuning op de juiste plaatsen heeft volgens Frodyma geholpen om de eerste drie jaar te overleven. “De grote kracht is uiteraard het product zelf dat door consumenten positief wordt ontvangen, maar zeker ook onze marketingactiviteiten om het merk continu onder de aandacht te brengen. Uiteraard hebben wij ook ervoor gezorgd dat we blijven innoveren op het gebied van smaakvarianten, verpakking en ingrediënten. Waarbij de nieuwste variant Iced Berry nog lager is in calorieën en suikers en dus een goed antwoord is op de vraag vanuit klanten en consumenten.”

Volgens Frodyma is een continue ondersteuning van een product nodig om relevant te blijven. De komende jaren zal D-drinks dan ook actief blijven op tv, online en bij evenementen, worden samenwerkingen met nationale sportclubs uitgebreid en blijft innoveren belangrijk.

Een laatste tip voor verkooppunten heeft Frodyma ook. “Beweeg mee op trends en de vraag van consumenten en zorg voor zichtbaarheid van het product. Active O2 levert vaak additionele omzet en rendement en is vaak aanvullend op het huidige assortiment. Verkrijgbaarheid in combinatie met zichtbaarheid zorgt voor het juiste resultaat. Ondernemers die ruimte durven te geven aan Active O2 worden uiteindelijk beloond met rendement.”

Juryrapport:
“Active O2 is een mooi product dat goed past bij de huidige trend van consumenten die bewust omgaan met voedingswaren. Consumenten zien het verschil tussen een ‘drank om te genieten’ en een ‘functionele drank’. Active O2 van D-drinks sluit naadloos aan bij die laatste categorie.”

Bron: Out.of.Home Shops