Horeca

McDonald’s lanceert digitaal spaarprogramma

AMSTERDAM – McDonald’s introduceert in Nederland MyMcDonald’s Rewards, een eigen digitaal spaarprogramma waarmee bezoekers van de fastfoodketen bij elke bestelling punten kunnen sparen met de McDonald’s App. Het moet een nieuwe stap zijn in de digitale klantstrategie van de multinational.

Zo zijn er digitale bestelkiosken in de restaurants en grote digitale schermen bij de McDrives te vinden, en is er veel geïnvesteerd in de McDonald’s App. Meer dan drie miljoen Nederlanders hebben zich in laatstgenoemde geregistreerd, waarvan een op de drie deze maandelijks gebruikt. Met het spaarprogramma wil het bedrijf de app persoonlijker en relevanter maken voor haar gasten. De eerste 25 punten krijgt de gebruiker cadeau van McDonald’s.

Digitale strategie
Volgens Rik Vandewall, head of digital van McDonald’s Nederland, past deze nieuwe stap binnen de bredere digitale strategie van de onderneming: “We zien uit de nog vroege eerste resultaten dat gasten dankbaar gebruik maken van de mogelijkheid om te sparen voor gratis McDonald’s producten. Zo zagen we bijvoorbeeld dat meer dan een op de drie App-gebruikers ook daadwerkelijk gestart is met punten sparen.” Inmiddels zijn er in Nederland al ruim vijftig miljoen punten gespaard en zijn de eerste gratis producten al verzilverd. Volgens Vandewall is Nederland een echt spaarland en zal daardoor het aantal gebruikers ongetwijfeld toenemen.

Werking
Als een bezoeker de digitale MyM QR-code scant, ontvangt deze persoon automatisch tien punten voor elke bestede euro. In Nederland kunnen gasten van de hamburgerketen een eigen spaardoel kiezen. De McDonald’s App is beschikbaar in de App Store en Google Play Store.

Bron: Out.of.Home Shops

mcdonalds-mymcdonalds-rewards-spaarprogramma.png