Awards - Beste Introducties

Winnaar Beste Introductie 2020: Ben & Jerry’s Netflix & Chilll’d

ROTTERDAM - Kirsten Vermeer, brand builder Ice Cream bij Unilever, stelt vernieuwing centraal voor Ben & Jerry’s. “De samenwerking klonk als een ‘match made in heaven’, zeker in de context van vorig jaar. Die hebben we met deze innovatie in elk geval wat chiller kunnen maken.”

Redactie |

Welke ingrediënten zijn nodig om een succesvolle introductie op de markt te zetten?
“Joy & Justice! Al sinds de oprichting in 1978 staat Ben & Jerry’s voor een duurzame wereld en het vergroten van waarde voor onze aandeelhouders en alle betrokkenen in de productieketen. Ons ijs wordt alleen gemaakt van Fairtrade ingrediënten en de chunks en brownies worden gemaakt door sociale bakkerijen met een B-Corps certificaat, zoals de Greystone Bakery. Het introduceren van nieuwe smaken op de markt is voor ons een succes als wij premiumkwaliteit ijs met originele smaakcombinaties en (h)eerlijke chunks en swirls kunnen aanbieden, zoals ook weer gelukt is bij de Netflix & Chilll’d.”

Wat is jullie strategie om dit jaar extra onder de aandacht te komen bij afnemers?
“Voor ons is goed contact met zowel groothandels als horecaondernemingen erg belangrijk om de nieuwe producten onder de aandacht te brengen. Dat doet ons salesteam uiteraard en daarnaast zetten we ook communicatie in via media en alle relevante out-of-homekanalen om ondernemers en consumenten te vertellen over onze nieuwe producten.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Omdat vernieuwing aanbrengen binnen de categorie premiumpints centraal staat bij ons! Daarbij kijken we ook heel erg naar relevantie en die is van de Netflix & Chilll’d natuurlijk erg hoog. En met de combinatie van relevantie, vernieuwing en bijzondere smaken dragen we bij aan de groei van de categorie, ook voor de klanten. We willen de inkopers en ondernemers bedanken die ons hebben gekozen als winnaar en hebben in 2021 wederom zin om samen met de groothandels en ondernemers van onze innovaties een succes te maken!”

Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
“Dit jaar is het een groot verjaardagsfeest bij Ben & Jerry’s, want Cookie Dough bestaat 30 jaar en dit vieren wij met nog meer Cookie Dough-smaken en formats. Met enorm leuk nieuws, want vanaf nu is de all-time favorite Cookie Dough ook verkrijgbaar op een stokje. Exclusief voor out-of-home en perfect voor on-the-go: de Ben & Jerry’s Peace Pop. (H)eerlijk vanilleijs met Fairtrade chocolade chunks, gedipt in melkchocolade met een Cookie Dough-core.
Daarnaast lanceren we twee nieuwe Cookie Dough-pints: de ‘Ben & Jerry’s Twist’; vanille- of chocolade-ijs met Cookie Dough of chocolade Cookie Dough-core. En tot slot introduceren we ook de Cookie Dough Chunks; hiermee boren we het snackmoment verder aan. Na een groot succes in Amerika en Europa komen deze snackable Cookie Dough Chunks in twee smaakvarianten, Chocolate Chip en Salted Caramel, ook naar Nederland.”

Juryrapport:
Dit is een echte uitbreiding binnen de reeks en sluit aan bij de wens van de klant

Bron: Out.of.Home Shops

section1_page24_article36_1.jpg