‘AH To Go het populairst on the move’

DEN BOSCH – Bijna de helft van de consumenten die onderweg wel eens eten en drinken kopen, doen dit bij AH To Go. Dat blijkt uit een enquête die Multiscope heeft afgenomen bij 7.300 Nederlanders. Het onderzoeksbureau noemt de to-go-formule daarom het populairst.

Na AH To Go (43 procent) bezoeken reizende consumenten het liefst Kiosk (32 procent) en wegrestaurants het (27 procent). Wat opvalt: het zijn vooral jongvolwassenen, tussen de 18 en 34 jaar, die onderweg stoppen voor een gemakkelijke snack, lunch of verfrissing. De groep gaat graag naar AH To Go, Kiosk en De Broodzaak. Wegrestaurants verwelkomen daarentegen een grote groep 50-plussers.

De on the move-shops worden meestal bezocht voor de lunch of om te snacken. Zo bezoekt één op de drie consumenten AH To Go om te lunch te halen (35 procent) en bijna de helft om te snacken (47 procent). De Kiosk (62 procent) en de shop op tankstations (56 procent) worden vooral bezocht voor de snacks. De Julia’s op treinstations (55 procent) en de wegrestaurants (47 procent) worden daarentegen vooral gebruikt voor het avondeten. De Broodzaak wordt vooral gebruikt voor de lunch (53 procent) en het ontbijt (15 procent).

Trends
Onderzoeksbureau Multiscope haalt de resultaten uit de eigen Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek met cijfers en trends over de foodretail in Nederland. In het onderzoek zijn 7.300 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, volgens Multiscope representatief voor de Nederlandse bevolking.

Bron: Out.of.Home Shops