Salomon - Mathijs Schoones.jpg Floris Vogelaar (links) en Remco Kerssens met de Out.of.Home Award 2025. Foto: Matthijs Schoones

Salomon Foodworld: ‘We leveren complete concepten die ondernemers echt verder helpen’

GROßOSTHEIM – Salomon FoodWorld, foodservicespecialist in onder andere burgers, wraps en fingerfood, heeft de award voor Succes van producten en innovaties gewonnen. En dat is niet voor niets, leggen Remco Kerssens, head of sales International, en Floris Vogelaar, head of market Benelux, samen uit. Het bedrijf investeert niet alleen in onderzoek naar trends en productontwikkeling, maar ook in support. Dat gaat van marketing tot menu-advies.

Redactie |

Fabrikant: Salomon Foodworld
Categorie: Food
Criteria: Succes van producten en innovaties

Wat betekent deze erkenning voor jullie organisatie?
Kerssens: “Deze erkenning door het winnen van de award is voor ons een enorme bevestiging dat we met de juiste focus bezig zijn. Het onderstreept ons commitment aan kwaliteit, innovatie en samenwerking met onze partners in de foodservicemarkt.”

Wat zijn volgens jullie de doorslaggevende factoren geweest voor deze overwinning?
Kerssens: “Onze kracht ligt in het combineren van marktinzichten met innovatieve productontwikkeling. Daarbij staan klantgerichtheid, betrouwbaarheid en het constant inspelen op trends centraal. We leveren niet alleen producten, maar complete concepten die ondernemers echt verder helpen.”

Welke elementen beschouwt Salomon FoodWorld als onmisbaar voor langdurig en wederzijds succes?
Vogelaar: “Vertrouwen, open communicatie en een gezamenlijk doel zijn essentieel. We geloven in partnerships waarin we meedenken, flexibel zijn en elkaar versterken. Alleen dan kun je duurzame groei realiseren.”

Hoe stimuleren jullie de groei of innovatie binnen jullie categorie?
Kerssens: “We investeren continu in trendonderzoek, productontwikkeling en culinaire inspiratie. Door nauw contact met chefs, ondernemers en groothandels weten we wat er speelt. Zo creëren we innovatieve oplossingen, zoals plant-based varianten en streetfoodconcepten, die echt inspelen op de behoeften van nu.”

Wat maakt jullie aanpak richting groothandels en ondernemers zo effectief?
Vogelaar: “We denken niet in producten, maar in toegevoegde waarde. Dat doen we door het aanbieden van support in marketing, training, producttoepassing en menu-advies. Deze totaalaanpak zorgt ervoor dat we relevant zijn én blijven voor zowel groothandels als eindgebruikers.”

Hoe anticiperen jullie op de veranderingen in het koop- en consumptiegedrag in het out-of-homekanaal?
Vogelaar: “We volgen consumententrends op de voet: denk aan gemak, duurzaamheid, premiumbeleving en flexibiliteit. Met concepten als hand-held snacks, hybride vlees-/vegaproducten en wereldse smaken bieden we oplossingen die inspelen op de veranderende vraag van gasten én ondernemers.”

Wat staat er op de planning om de relatie met jullie partners nog beter te maken?
Kerssens: “We blijven investeren in kennisdeling en co-creatie. Denk aan inspiratiesessies, gezamenlijke innovatieprojecten en tools die ondernemers helpen in hun dagelijkse praktijk. Daarbij staan persoonlijke relaties centraal, die maken uiteindelijk het verschil. Bovendien is onze nieuwe head of market Benelux, Floris Vogelaar, gestart. Samen met ons toegewijde team kunnen we dankzij zijn ervaring en visie nóg beter samenwerken met onze klanten en sneller inspelen op de klantbehoeftes.”

Waar zijn jullie het meest trots op als je terugkijkt op het afgelopen jaar?
Kerssens: “We zijn trots op de manier waarop we samen met onze partners zijn gegroeid, juist in een dynamische markt. Vooral de positieve feedback op onze nieuwe producten en inspirerende concepten laat zien dat we impact maken en dat motiveert ons om elke dag beter te worden.”