Dr Oetker. IlseSchuurmansfotografie.jpg De handelspartners van Dr. Oetker Professional waarderen de oplossingsgerichte aanpak die het bedrijf hanteert. Daarom ook blije gezichten bij het ontvangen van de award. Foto: Ilse Schuurmans

Dr. Oekter Professional: ‘Steeds vaker wordt Dr. Oetker Professional gezien als businesspartner’

AMERSFOORT – Dr. Oetker Professional heeft maar liefst op twee criteria awards in de wacht gesleept. Irene van Echtelt-Heere, marketingmanager Foodservice, vertelt hoe het bedrijf door transparantie, benaderbaarheid en de oplossingsgerichte aanpak zo succesvol is.

Redactie |

Fabrikant: Dr. Oetker Professional
Categorie: Food
Criteria: Omzetontwikkeling & Winstgevendheid

Wat betekent deze erkenning voor jullie organisatie?
“Het winnen van een Out.of.Home Award is een prachtige erkenning vanuit de markt en een mooie waardering voor het dagelijkse werk van ons Dr. Oetker Professional-team. Of het nu gaat om adviseren, meedenken of kennis delen, wij staan klaar voor iedere foodserviceprofessional. Dat de markt dit opmerkt en waardeert, bevestigt dat onze aanpak werkt.”

Wat zijn volgens jullie de doorslaggevende factoren geweest voor deze overwinning?
“Ons succes wordt bepaald door een kernassortiment dat relevant is voor de markt, gecombineerd met een gerichte benadering van klantgroepen. Daarnaast spelen data-analyse, samenwerking met keyaccounts en ondersteuning op locaties een rol. Door innovatieve productoplossingen en gezamenlijke activaties zijn zowel de omzet als de winstgevendheid aantoonbaar toegenomen.”

Welke elementen beschouwen jullie als onmisbaar voor langdurig en wederzijds succes?
“Transparantie, toegankelijkheid en het nastreven van gezamenlijke doelstellingen zijn voor ons essentieel. We geloven in open communicatie en het bouwen aan duurzame relaties.
Onze handelspartners waarderen onze eerlijkheid en gezamenlijke oplossingsgerichte aanpak. We willen meer zijn dan een leverancier: een partner die meedenkt, ondersteunt en inspireert. Zo creëren we gezamenlijk succes.”

Hoe stimuleren jullie de groei of innovatie binnen jullie categorie?
“Door continu nieuwe producten te ontwikkelen en gerichte ondersteuning te bieden, hebben we een breed bereik opgebouwd. We spelen in op trends en behoeften met smaakvolle en eenvoudig toepasbare convenienceproducten. Onze datagedreven aanpak met gerichte analyses leidt tot doelgerichte investeringen. Zo draagt onder andere de uitbreiding van onze buitendienstcapaciteit zichtbaar bij aan het versterken van onze marktpositie.”

Wat maakt jullie aanpak richting groothandels en ondernemers zo effectief?
“Dr. Oetker is een familiebedrijf, dit zit in ons dna en dat merk je. We zijn benaderbaar, denken mee en zetten graag dat extra stapje. Intern zorgt dit voor een sterk teamgevoel, extern voor langdurige relaties met groothandels en foodserviceprofessionals. Onze aanpak is persoonlijk, oplossingsgericht en altijd gericht op het creëren van meerwaarde voor onze partners.”

Hoe anticiperen jullie op de veranderingen in het koop- en consumptiegedrag in het out-of-homekanaal?
“Meebewegen met de markt blijft belangrijk. Ons assortiment omvat diverse gemaksproducten voor de foodservice, eenvoudig in gebruik en daardoor toegankelijk voor een brede groep gebruikers, ongeacht ervaring: ‘ you don’t need skills to serve great cake, pizza and desserts ’. Naast het ontwikkelen van assortimenten met focus, tonen we durf en ondernemerschap door nieuwe markten te betreden en innovaties te lanceren die ons in beweging houden.”

Wat staat er op de planning om de relatie met jullie partners nog beter te maken?
“We investeren veel in technologie, zoals data-analyse, om onze samenwerking met partners verder te optimaliseren. Door de markt telkens scherp in kaart te hebben, kunnen we nog gerichter adviseren en inspelen op specifieke behoeften.”

Waar zijn jullie het meest trots op als je terugkijkt op het afgelopen jaar?
“We zijn trots op de groei van ons team en de scherpere focus in ons assortiment. Ook zetten we stappen in effectiever datagebruik, wat helpt bij het maken van gerichte keuzes. Door te doen waar we goed in zijn en duidelijke prioriteiten te stellen, vergroten we onze zichtbaarheid in de markt. De klant staat centraal: we denken actief mee in passende oplossingen. Steeds vaker wordt Dr. Oetker Professional gezien als businesspartner binnen onze categorieën, een waardering die wordt bekroond met deze awards.”