Sandwich Artist making a sandwich (2).jpg

Horeca

Subway verlengt samenwerking met PepsiCo en Vrumona

AMSTERDAM – Broodjesketen Subway heeft de samenwerking met frisdrankenproducenten PepsiCo en Vrumona voor vijf jaar verlengd. In Nederland zullen tot minstens 2027 klanten kunnen kiezen uit diverse frisdrankmerken van beide producenten. Subway zal ook diverse snacks uit het PepsiCo-assortiment blijven aanbieden.

Vrumona werkt samen met Subway om eind 2023 alle dranken van de producent te serveren in flessen van 100% gerecycled PET. Hierover zegt Ferry Poppegaai, directeur out of home bij Vrumona: “We zijn heel trots op de samenwerking met Subway. De visie en missie van beide bedrijven sluiten goed op elkaar aan. We willen mensen onbezorgd kunnen laten genieten. Al sinds de start van de samenwerking in 2016 bieden we gezondere frisdrankkeuzes aan. En met succes, inmiddels is 71% van het water/fris volume dat wij leveren aan Subway laagcalorisch. Niet alleen op het gebied van gezondheid past de samenwerking goed, ook daar waar het gaat om het verkleinen van de milieu-impact vinden wij elkaar. Een voorbeeld is de overstap van alle 0,5 en 1 liter flessen naar 100% gerecycled PET".

Ook met PesiCo zet de broodjesketen zich in voor het aanbieden van gezondere frisdrankkeuzes. . "Subway, PepsiCo en Vrumona zijn merken met veel overeenkomsten. We willen onze gasten motiveren betere voedingskeuzes te maken, zonder in te leveren op smaak. We zijn verheugd om ook de komende vijf jaar ons weer in te zetten om mensen de beste beleving te geven en ze samen te brengen middels een uitgebreid voeding- en dranken assortiment.", zegt Hicham Ghazal, managing director Subway DACH & Ned Nordics.

Bron: Out.of.Home Shops