Partnercontent

Awards - Beste Introducties

Winnaar Beste Introductie MONIN: 'De fruitpuree is vol van smaak en makkelijk in gebruik’

BREDA - Le Fruit de MONIN Williams Pear van MONIN heeft de prijs voor Beste Introductie 2019 gewonnen. Kim van de Loo, marketing manager bij Lekker Fris, reageert enthousiast op de winst.

Redactie |

Wat is jullie eerste reactie op het winnen van de Beste Introductie?
“We zijn natuurlijk blij dat er eindelijk erkenning is voor een product met zoveel onderscheidend vermogen. Vooral de markt kan ervan profiteren en dat is precies wat we hiermee beogen: toepasbare en onderscheidende inspiratie!”

Waarom denken jullie dat jullie klanten het product hebben gekozen tot Beste Introductie 2019?
“Omdat de fruitpuree apart, maar toch herkenbaar is en daarnaast smaakvol en makkelijk in gebruik. Iets dat je niet direct verwacht, maar op vele manieren toepasbaar is. Le Fruit als concept is op zichzelf al uniek. Er is geen fruitpuree in de markt die direct in balans is qua smaak. Vaak moet er nog suiker of fruit aan worden toegevoegd. Bij Le Fruit is dit niet nodig. Hierdoor kunnen wij een constante premium kwaliteit garanderen. Combineer deze fantastische eigenschappen met de heerlijke smaak van Williams peer en je hebt een multitoepasbaar topproduct. We hebben het product niet zomaar in de markt gezet, maar in samenwerking met klanten. Tijdens inspiratiesessies hebben we samen unieke serves gecreëerd die zij vervolgens op hun menukaart hebben gezet. Wij geloven in het inspireren van horecaondernemers in plaats van enkel een product zonder uitleg op het schap zetten bij groothandels.”

Wat zijn de plannen met dit product voor aankomend jaar?

“Wij zullen klanten blijven inspireren door middel van inspiratiesessies door onze MONIN- brandambassador op locatie of in de MONIN-studio. Tevens zullen wij unieke recepten met dit product blijven communiceren richting de markt. We gaan de markt natuurlijk vertellen over deze mooie prijs. MONIN is gewoon een prachtig merk dat niet alleen innovatief is, maar ook zeker aandacht geeft aan relevante onderwerpen, zoals natuurlijkheid.”

Hoe geven jullie invulling aan de ondersteuning?

“In onze MONIN-studio kunnen klanten terecht voor een leuke creatieve inspiratiesessie. Tijdens deze sessie laten wij de mogelijkheden zien van MONIN, gaan de ondernemers zelf aan de slag en creëren we samen met hen creaties voor op hun menukaart. Dit is ook mogelijk op locatie.“

Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
“Er staan nog een aantal prachtige MONIN-introducties op de planning voor dit jaar. Een van de introducties speelt perfect in op de huidige koffietrend cold brew. Met MONIN Cold Brew creëer je een heerlijke cold brew in enkele seconden in plaats van twaalf uur.”

Juryrapport: 
“Met dit product kan een drank op een makkelijke manier een extra twist krijgen. De fruitpuree is veelzijdig en breed toepasbaar."

Bron: Out.of.Home Shops

monin.jpg