Horeca

Domino’s trots op Benelux

ANN ARBOR – Domino's Pizza Enterprises Limited, moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland en België, publiceerde deze week haar jaarcijfers. Binnen Europa behaalde de pizzaketen nieuwe records. Het bedrijf, dat in deze omgeving meerdere nieuwe producten uitrolde, spreekt vol lof over alle vestigingen in de Benelux.

De cijfers liegen niet: het gaat goed met Domino’s als wereldwijde keten. De netwerkverkoop steeg met + 11.0% tot € 712.9 miljoen. Bovendien bereikte Domino’s in Europa de mijlpaal van + 1000 vestigingen. België opende een record aan nieuwe winkels, 25 in totaal. In Nederland opende Domino’s 31 nieuwe winkels. In Duitsland converteerden 120 Hallo Pizza winkels naar Domino’s vestigingen. Domino’s telt inmiddels in Nederland 284 vestigingen. In België staat de teller op 87. Eind dit jaar bereiken beide landen een nieuwe mijlpaal: Nederland viert haar 30 jaar bestaan met het verwelkomen van de 300e winkel. België verwacht einde van het jaar haar 100e winkel te openen, en is hiermee net zoals in Nederland marktleider.

Per seconde
Binnen de gehele groep (DPE) verwerkte Domino’s meer dan 66 miljoen bestellingen. Dat komt neer op meer dan twee bestellingen per seconde. Misja Vroom, CEO Domino’s Nederland en België: “Het gaat goed met Domino’s in de Benelux en in Europa. Ik ben trots op de groei in het aantal winkels en orders die we samen met onze franchisenemers hebben gerealiseerd. Daarnaast was er veel aandacht voor productinnovaties zoals de introductie van Thick Shakes die zorgden voor een groei in orders en omzet.” Domino’s maakt al jaren een sterke groei door. Vorig jaar boekte het bedrijf een recordwinst van ruim 120 miljoen euro, een stijging van 15 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Volgens Domino’s was die winst simpelweg te danken aan de stijgende verkoop van pizza’s.

Groningen
In eigen land breidde de pizzaketen het assortiment uit met typisch Nederlandse smaken, zoals boerenkool en rookworst afgelopen winter. In het oog sprongen ook de verscheidenheid aan vegan opties en een pizza met Belgische chocolade. De organisatie is lovend over de resultaten en prijst met name de vestiging in Groningen, die een Domino’s-record vestigde. Waar de keten zich wil onderscheiden met een pijlsnelle bezorgtijd, bezorgde deze vestiging pizza’s een week lang in minder dan vijf minuten, gemiddeld. Helaas heeft Domino’s Japan dat record inmiddels achterhaald.

misja.jpg